Kadınlar Şifadır

"Tükenmişlik sendromu tuhaf bir haldir: zihinsel ve duygusal yorgunluk, bıkkınlık,anlam kaybı,hayata yabancılaşma... Durumu fark ettiğimde, daha doğrusu artık inkar etme gücüm kalmadığında, kendimce mana ve hizmet peşinde koşuyordum hala. Halbuki yemek pişiremeyecek, bedenimle ilgilenemeyecek ve duygularımı görmezden gelecek kadar uzaklaşmıştım kendimden. Tükenmişlik sendromunun çok çalışmaktan kaynaklandığı sanılır ama aslen ruh kaybıdır, insanın kendisiyle ve içsel kaynaklarıyla bağlantıyı kaybetmesidir. Çok çalışmak ve icat edilen her türlü meşguliyet bu gerçekle yüzleşmemek için başvurulan stratejilerdir."

Filiz Telek Kadınlar Şifadır' ı bir başucu kitabı gibi almış. Yazarı tanımıyorum ancak çevrenizde ne kadar değer verdiğiniz kadın varsa siz de alın. Tabi benim ruhu engin kız kardeşlerim çoktan tanışmamışlarsa kitapla.

Gelelim Tükenmişlik sendromuna genel kanı çok çalışmaktan olduğu üstüne. Ancak bence çok çalışma hatta kendini unutacak kadar çok çalışma ruhunuzdan süpürdüğünüz baş edemediğiniz olumsuz çıktılarla baş edememe sonucu ortaya çıkıyor. Yani halk ağzıyla halı altına gizlenen tozların saklanamaz duruma gelmesi. Biraz düşünün sizin yüzleşmekten korktuklarınız ne? Peki bunların işinize, hayatınıza yansımaları nasıl?

Kendinizle yüzleşecek yüzünüz varsa tabi Özdemir Asaf’ ın çok sevdiğim ve derin anlamlar içeren mısralarındaki gibi:

Dün sabaha karşı kendimle konuştum.

Ben hep kendime çıkan bir yokuştum.

Yokuşun başında bir düşman vardı;

Onu vurmaya gittim kendimle vuruştum.

 

Vuruşmayın da bu sabah şöyle bir kucaklayın içinizdeki küçük çocuğu. Şükredin varlığına sahip olduklarına bakın o zaman iş de, kimi zaman sıkıcı toplantılar da nasıl değişecek, dönüşecek.

 

Not: Kitabın resimleri için de Derya Albayrak' a kocaman tebrikler. Bir kitap da bu güzel resimler yazmış.


Keyifli okumalar 

Sevgiler





 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Adbox